De ontwikkeling van mijn bedrijfsnaam en logo

Gepubliceerd op 9 februari 2021 om 11:07

Nadat ik het plan had gevat om stellen te coachen die te maken hadden met verlies van (ongeboren)kind, ongewenste kinderloosheid en fertiliteitsbehandelingen, moest ik een naam en een logo. Wat heb ik hierop staan broeden. Ik wilde een krachtige naam die mijn missie moest weergeven. Het moest een naam zijn die mijn dienstverlening weergaf enz. enz.

Dan had ik een naam bedacht en dan bestond het al of was de domeinnaam al niet meer voorradig. Uiteindelijk hield ik het simpel. Mijn bedrijf zou gewoon Leonie Nuijen Coaching gaan heten. Maar ja stel dat ik in de toekomst ook andere diensten zou willen verlenen? Zou de naam dan nog wel de lading dekken? Pff.. het koste mij heel veel hoofdbrekens. En toen op een ochtend kwam weer de naam Dunamis naar boven. Dunamis: een oerkracht, de kracht om door te gaan. Ik heb de domeinnaam www.dunamiscoaching.nl gecheckt en zo waar… deze was nog niet in gebruik.

De keuze was dus gemaakt. En toen kwam de volgende stap: het logo. Wat wilde ik uitstralen met mijn logo? Het logo moest mijn dienstverlening en de wijze waarop ik werk in kleur en uitstraling vangen. Direct kwam het beeld van een boom in de herfst bij mij op. De herfst vind ik naast de lente het mooiste seizoen. De kleuren, de geuren, het eten. Terugtrekken bij de kachel. Warmte en geborgenheid. Omdat ik vanuit mijn studie weet dat kleuren een psychologische betekenis hebben, besloot ik de symboliek van de kleuren in marketingtermen, te raadplegen.

En toen was het beeld compleet. Een roze-bruine boom die symbool staat voor:

  • stamboom:
    • De verbinding tussen de ouder(s) en het kind
    • De verbinding tussen het kind en de andere familieleden (opa, oma, broertje, zusje, ooms, tantes, nichtjes en neefjes)
    • De verbinding tussen de ouders onderling
    • De verbinding tussen de ouders en hun familieleden
    • De verbinding tussen de families onderling
  • als verbinding tussen hemel en aarde
  • een plek waar je je veilig en geborgen voelt
  • een plek voor medeleven
  • een plek voor koestering

De ontwerper van Logoz vertaalde mijn gevoel in het logo zoals hij is geworden. Een kind, met ouders als stam die verbonden is met familieleden in de vorm van bladeren. Het kind dat fysiek niet verder zal groeien maar spiritueel wel blijft groeien. Het kind dat gekoesterd wordt.

Ik vind dat Logoz hierin goed is geslaagd. Ben heel benieuwd hoe jij als bezoeker van mijn site of lezer van deze blog, mijn logo ervaart dan wel waardeert.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Pap en Mam
3 jaar geleden

Mooi beschreven.